Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Kérjük Önt, hogy az Általános Szerződési
Feltételeket szíveskedjen átolvasni, amennyiben jelen Általános
Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a
vásárlás menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése
van, vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbiakban megadott elérhetőségek
egyikén.
A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai
Név: Full-Gold Kft
Székhely: 5000 Szolnok, Tószegi út 11
Adószám: 12864881-2-16
Cégjegyzékszám: 16-09-006915 Nyilvántartásba vette a Szolnok Megyei Jogú
Város Önkormányzat Jegyzője
Kapcsolattartó neve: Patkós Gábor
Számlavezető bank: Név: Raiffeisen Bank ZRT
Számlaszám: 12050002-01028451-00100002
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-76965/2014
A tevékenység engedély száma: II. 21245-6/2008
(továbbiakban Eladó)
A webáruház elérhetőségei
Levelezési cím: 5000 Szolnok, Tószegi út 11
Telefonszám: 1/8000-444
A cég elektronikus
elérhetősége: ugyfelszolgalat@mozaikkeramia.hu Offline üzlet:
5000 Szolnok, Tószegi út 11
A webáruház domain címe: http://www.aquatrend.hu
Tárhelyszolgáltató adatai
Üzemeltető: RACKFOREST INFORMATIKAI KERESKEDELMI
SZOLGÁLTATÓ ÉS TANÁCSADÓ KFT. Bankszámlaszám:
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22, 3. em. 3008 a.
Cégjegyzékszám:
Adószám: 14671858-2-41 Telefonszám:
E-mail: info@rackforest.hu
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
A http://www.aquatrend.hu webáruházban található
termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát.
A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon
találhatók. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, így a
termék tényleges színe nem mindig egyezik meg a valósággal. A termék
mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott
termék bruttó ára.
A szerződés nyelve magyar. A szerződés nem minősül
írásban kötött szerződésnek és nem kerül iktatásra. A szerződés a
későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre nem
utal.
A rendelés menete
1. A termék kiválasztása
A vásárló a kiválasztott termék nevére, vagy
fotójára kattintva megtekintheti a termék bővebb ismertetőjét. A termékfotón
látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve abban az
eseteben, ahol a termékleírás azt külön kiemeli.
2. A termék kosárba helyezése
A termék darabszámának megadását követően a
vásárló a KOSÁR gombra kattintva tudja egy virtuális kosárba helyezni a
terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön létre fizetési
kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni,
válassza a VISSZA A TERMÉKEKHEZ gombot és tegye a kosárba a továbbiakban
megvásárolni kívánt terméket, vagy termékeket. A kosár automatikusan
kiszámítja a rendelés végösszegét.
3. A kosár tartalmának megtekintése
A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának
megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a
megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, abban az esetben a DARABSZÁM
oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt
mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a FRISSÍTÉS gombot. Amennyiben
törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a
TÖRLÉS gombot. Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni és a
termék, vagy termékek darabszámának és árának ellenőrzése során
mindent rendben talál, abban az esetben kattintson a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ
gombra.
4. Regisztráció
A webáruházban a regisztráció nem kötelező. A
számlázási és szállítási adatok megadása után tud továbblépni a
rendelési folyamatban.
5. A vásárlással, szállítással és fizetéssel
kapcsolatos adatok megadása
A rendelés során a számlázással kapcsolatos adatok
(név, cím, e-mail cím, telefonszám) megadása szükséges. A
webáruházrendszer a számlázási adatokat automatikusa tárolja, mint
szállítási adat. Amennyiben számlázási és a szállítási adatok
eltérőek, abban az esetben a A SZÁLLÍTÁSI CÍM MEGEGYEZIK A SZÁMLÁZÁSI
CÍMMEL rubrikában lévő jelölést el kell távolítani, és a szállítási
adatokat meg kell adni. A rendelési adatok megadása során Önnek
lehetősége van a
termék átvételi módját, és a termék fizetési
módját kiválasztani. A MEGJEGYZÉS szövegdobozba tetszőlegesen adhat meg
információkat a rendelésével kapcsolatban.
6. A rendelés ellenőrzése
A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti
a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a
szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát észlel, abban az
esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze
el!
7. A rendelés véglegesítése
Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben
talál, abban az esetben a MEGRENDELEM gomb megnyomásával küldje el
rendelését. A rendelés elküldésével elfogadja a webáruház Általános
Szerződési Feltételeit és tudomásul veszi, hogy a rendelés fizetési
kötelezettséggel jár.
A webáruházban történő rendelések esetén a Vásárló
tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti
szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az
webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház
által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az
ajánlattétel elfogadásának.
Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak,
amelyek a webáruházban a termékek mellett találhatók. Az árak bruttó
árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. A termék ára a mindenkori hatályos
jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazza.. Az árak nem
tartalmazzák a szállítási költséget.. A szállítási költség a
pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a
Szerződési Feltételek között is megtalálható.
Eljárás hibás ár esetén
Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a
webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll
módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron
történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön
létre szerződés. Hibás áron történő rendelés estén is automatikus
visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a
rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása
után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt
követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van
arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
A rendelés feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon 24 óráig
történik. Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is
leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon kerül
feldolgozásra.
A rendelés teljesítése
A megrendelt termékeket 2-30 nap munkanapon belül
kiszállítjuk. Amennyiben az Eladó, a szerződésben megjelölt terméket
azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére, abban az
esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni,
illetve a már kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn
belül, de legkésőbb harminc napnál nem később a fogyasztó részére
visszatéríteni.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van
a bevitt adtok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani
kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a
rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára
kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja
végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott
adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni
módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul
veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a
pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem
vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím,
vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát
okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt
jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a
rendelés beérkezéséről és később egyet a várható szállítási
időpontról, vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Telefonos
egyeztetés esetén hívja a webáruház telefonszámát, vagy az e-mailben
található telefonszámok bármelyikét. Eladó köteles a Vevő részére a
megrendelést késedelem nélkül - 48 órán belül - visszaigazolni.
Amennyiben ez nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a
megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
Fizetési módok
Utánvét: Amennyiben a megrendelt termék
értékét a termék átvételekor szeretné kifizetni, akkor válassza az
Utánvétes fizetési módot.
Banki átutalás: Amennyiben a megrendelt
termék árát banki átutalással szeretné kiegyenlíteni, abban az esetben
válassza a Banki átutalás fizetési módot. A megjegyzés rovatba írja be a
nevét és a rendelési azonosítót. Az átutaláshoz szükséges adatok
(Kedvezményezett neve, Kedvezményezett bankszámlaszáma, Kedvezményezett
bankja) megtalálhatók a webáruházat működtető vállalkozás adatai
között.
Bankkártyás fizetés:
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén
keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A
szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete
alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Webáruházunkban gyorsan és biztonságosan fizethet
bankkártyával. Bankkártyás fizetés lépései: Válassza ki a megrendelni
kívánt terméket, melynek összegét
bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni. A
fizetési módok közül válassza ki a bankkártyás fizetési módot. Ezt
követően átirányítjuk a megadott Bank biztonságos fizetést garantáló
oldalára, ahol a kártyaadatait tudja megadni a fizetés megkezdéséhez. A
kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el
a tranzakciót. A fizetést követően Ön visszatér a webáruházunk
oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást. A sikeres
tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet
ellenőrzése utáni engedélyezést jelenti – a kiválasztott Bank elindítja
a Vevő kártyájának megterhelését a kiválasztott áru(k)
ellenértékével.
Készpénzes fizetés: Személyes átvétel
esetén lehetőséget biztosítunk készpénzes fizetésre.
Pick Pack Ponton fizetés: Amennyiben Ön a
megrendelt terméket Pick Pack Ponton veszi át, úgy lehetősége van az Ön
által kiválasztott Pick Pack Ponton kiegyenlíteni a megrendelt csomag
vételárát. A Pick Pack Pontokon készpénzben és bankkártyával is tud
fizetni. Kérjük, minden esetben tájékozódon a Pick Pack Pont boltkereső
alkalmazásának felületén az adott üzletre vonatkozó fizetési
lehetőségekről.
Termék ellenőrzése
Termék ellenőrzés: A vevő minden esetben köteles az
áru sértetlenségét kézhezvételekor ellenőrizni. Ha futár jelenlétében
történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a
terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Mennyiségi reklamáció, illetve
sérülés miatti reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag
felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó minőségben,
egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt
(tehát a csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul
rögzíti a csomag teljes tartalmát.
Szállítási módok
MPL házhoz szállítás: Amennyiben ezt a
szállítási módot válassza, a MPL futárszolgálat házhoz viszi Önnek a
csomagját. A kézbesítés munkanapokon 8 - 17 óra között történik.
Amennyiben az első kézbesítés sikertelen, a futár egy értesítőt hagy a
postaládában az újabb kézbesítési kísérlet várható időpontjával.
Abban az esetben ha a kézbesítés másodjára sem sikerül, 5 napig
átvehető a helyileg illetékes postán. Azt hogy a kézbesítés napján a
futár milyen időpontban érkezik, minden esetben a futár napi útvonalától
függ, előre nem lehet megmondani. Amennyiben utánvétes fizetési módot
választotta fizetni a futárnak kell, ezért kérem kövesse figyelemmel az
e-mailjeit, hogy tisztában legyen csomagja érkezésével. A szállítás
díja a rendszer számítása alpján
KÉRJÜK A CSOMAGOT ÁTVÉTELKOR VAGY AZ AZT KÖVETŐ 48 ÓRÁN
BELÜL NÉZZE ÁT. HA SÉRÜLÉST TAPASZTAL 48 ÓRÁN BELÜL VEGYEN FEL JEGYZŐKÖNYVET A
LEGKÖZELEBBI POSTAPONTON.
Postán maradó szállítás: Amennyiben Önnek
problémát jelent a futártól való csomagátvétel, mert napközben nem
tartózkodik otthon, vagy nincs aki átvegye a csomagot, válassza a
"postán maradó" szállítási módot, rendelje a csomagját a helyi
postára! Amennyiben ezt a szállítási módot válassza, a futár lerakja a
csomagot a kiválasztott postán, és a posta nyitvatartási idején belül a
csomag átvehető a feladást követő naptól. A csomag átvételére 5 nap
áll rendelkezésre, amennyiben utánvétes fizetési módot választotta
fizetni a postán kell. A posta a csomag érkezéséről külön értesítést
NEM fog küldeni, ezért kérem kövesse figyelemmel az e-mailjeit, hogy
tisztában legyen csomagja érkezésével. A szállítás díja a rendszer
számítása alpján
Postapont: Amennyiben Ön a PostaPonton
történő csomagátvételt választotta úgy, több mint 2600 posta, a 125 MOL
kút, a 265 Coop PostaPont vagy az 50 Csomagautomata egyikébe veheti át a
megrendelt csomagot. Csomagautomatábba történő csomagátvétel esetén Ön
a nap 24 órájában átveheti a megrendelt terméket, az átvétel miatt nem
kell kitérőt tennie, hiszen a Csomagautomaták többségét
bevásárlóközpontok parkolóiban, forgalmas helyeken helyezték el. Nem kell
a munkahelyén vagy otthonába átvennie a csomagot. A csomag érkezéséről
SMS-ben értesítik, ezt követően küldeményedet 2 munkanapig tárolják az
automatában. Csomagját egyszerűen, az SMS-ben kapott azonosító és a
telefonszám megadásával veheted ki az automatából. A határidő lejártát
követően a csomagot megőrzésre beszállítjuk valamely közeli postára,
melyről újabb SMS-t kap. MOL-Coop PostaPonton történő csomagátvétel
esetén SMS-ben vagy e-mailben értesítik a küldemény érkezéséről. Az
átvételi pontok könnyen megközelíthetőek, a kutakon a parkolás egyszerű
és ingyenes. MOL PostaPontokon és a Coop PostaPontok nagy részében
bankkártyás fizetésre is van lehetőség A szállítás díja a rendszer
számítása alpján
Pick Pack Pont: PickPackPont választás esetén
budapesti árushelyre 2-3 munkanapon belül, vidékre 3-4 munkanapon belül
érkezik meg a csomag. A PickPack Pont kényelmes, megbízható személyes
csomagátvételt biztosít. A minőségi, hosszan nyitva tartó
átvevőpontokon Ön napi teendőihez igazodva, veheti át az online megrendelt
termékeket. A szállítás díja rendszer számítása alpján
CS80 Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
a rendszer számítása alapján kalkulát szállítási költség
KÉRJÜK A CSOMAGOT A FUTÁR JELENLÉTÉBE VEGYÉK ÁT. A FUTÁR
TÁVOZÁSA UTÁN NEM TUDUNK REKLAMÁCIÓT ELFOGADNI.
A szállítástól való elállás
Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll
az eladó rendelkezésére, abban az esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy
a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben visszautasítsa.
Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően
kerülhet sor. Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt
kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az esetben köteles a
megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni.
A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Vevő a
szerződési feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
A Fogyasztót megillető elállási jog ismertetése:
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján
jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indokolás nélkül
elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó
által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül
visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási jog
érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget -
ideértve a kiszállítási költséget is - visszafizeti a fogyasztó
részére.
Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra
vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az
elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a
termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától
számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a
tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló
határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek
szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott
termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az
utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon
belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett
ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az
ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő
ajánlati kötöttséget megszünteti.
A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a
termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási
jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja
az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is:
Elállási / Felmondási nyilatkozat minta
A fogyasztó az alábbi elállási minta kitöltésével és
elérhetőségünkre történő visszajuttatásával is gyakorolhatja az
elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási / felmondási
szándék esetén töltse ki és juttassa vissza).
Címzett: Full-Gold Kft
Cím: 5000 Szolnok, Tószegi út 11
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek
adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Termék/ek neve/i:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ....................................
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát,
amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt
elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén
elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton
történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefaxon
keresztül történő jelzés esetén az email, illetve a fax küldésének
idejét kell figyelembe venni.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az
elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. �-ban meghatározottak szerint
gyakorolja.
A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó
elállása, vagy felmondása esetén
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. �-nak megfelelően eláll a
szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az
elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb
költségeket, mint például a kiszállítás költsége. Az Eladó azonban
nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket,
amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól
eltérő szállítási mód választásából adódik.
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. �-nak megfelelő elállás, vagy
felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a
fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti
vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót
ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó
nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes
összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a
terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt
visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta,
hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
A vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége
teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül további pénzbeli
követelésre feljogosító szerződési feltétel különösen nem tekinthető
olyannak, mint amit a fogyasztó kifejezetten elfogadott, ha a vállalkozás
olyan alapértelmezett opciót (előre kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a
fogyasztónak a többletösszeg fizetésének elkerülése érdekében el
kellene utasítania. Ebben az esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó
részére az így kifizetett összeget visszatéríteni.
A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása
esetén
Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli
elállási joggal, abban az esetben köteles az elállási szándékát
tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított
14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni:
Postázási cím: 5000 Szolnok, Tószegi út 11 Email
cím: ugyfelszolgalat@mozaikkeramia.hu
Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Kormányrendelet 22. �-nak
megfelelően élni szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított
tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni,
illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére
meghatalmazott személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a
fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az
áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve
ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül
egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja
át az áru visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.
Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött
szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a
fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha
az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak
és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó
használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az
értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az
elállási jogról.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog
alóli kivételek
A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. � (1)-nek alapján a fogyasztó
nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan
termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző
termék tekintetében;
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása
után nem küldhető vissza;
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetén a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha
vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes
egyeztetésével kezdte meg és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
Elállási joggal kapcsolatos egyéb információ:
AZ ELÁLLÁS JOGA ALÓL KIVÉTELT JELENTENEK AZ EGYEDI TERMÉKEK:
a, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyartó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,
vagy olyan termék esetében amelyet egyértelműen fogyasztó személyére
szabtak
b,olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvélemi vagy higéniai okoból az átadást követő felbontása
után nem küldhető vissza
c, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az
átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más temrékkel
Pl.: - egyedi megrendelére készülő egyedi méretű vagy
színű bútorok
- egyedi rendelésre készülő magyarországi vagy
külföldi gyáró által előállított tartós használati cikk (pl. gyári
rendelés során beszerezhető fürdőszobai csőradiátor, zuhanykabin,
zuhanytálca, csaptelep egyéb fürdőszobai termékek)
- külföldi gyári beszállítással beszerezhető
burkolatok - higiéniai termékek (wc tető...)
- PVC padlók méretre szabva - műfüvek méretre szabva
- padlószőnyegek méretre szabva - egyedi gyártású termékek
- hidromasszázs rendszerrel felszerelt kádak
Minden ilyen esetben tájékoztatunk a vásárlóinkat a
termék ilyen jellegű tulajdonságáról. A rendelés teljesítését csak
előleg ellenében áll módunk teljesíteni. Ez a megrendelés értékének
30-50%-a.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye
alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: Kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve ha ezek közül az
Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a
szerződéstől is elállhat.Választott kellékszavatossági jogáról egy
másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve,
ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül
közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén
ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági
igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele,
ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó
nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a
korábban ismertetett; kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által
adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
Az eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a
rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek
eladása esetén.A jótállási jog érvényesítése során a fogyasztó
kijavítási, kicserélési vagy pénzvisszafizetési igénnyel élhet.
A fogyasztó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletet alaján
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek
- másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva -
aránytalan többletköltséget eredményezne,figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és
a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet.
A fogyasztó ellenszolgáltatás arányos leszállítását
igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy
mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a
kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a
törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a
jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A 2021 január első napjától az 1. mellékletben
felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre hibás teljesítés estén az
Eladó jótállásra köteles.
Önt 2021. január 01. napján és azt követően
értékesített termékek vonatkozásában az alábbi
jogok és határidők illetik meg
1.Jótállás időtartalma
Hibás teljesítés esetén a 151/2003 (IX.22.) Korm.
rendelet alapján a termék ára határozza meg a jótállás időtartamát az
alábbiak szerint:
•10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem
haladó eladási ár esetén egy év,
•100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem
haladó eladási ár esetén két év,
• 250 000 forint eladási ár felett három év
E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó
részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól
számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási
határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás
időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az
idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt
rendeltetésszerűen nem használhatta.
2. Jótállás igény érvényesítése
A jótállást a fogyasztó a jótállási jegy
bemutatásával gyakorolhatja. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy
a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a
jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó
rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését
igazoló számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a
jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a
termék csomagolásának megőrzése és visszaszállítása.
3. Jótállási időn belüli javítások
3.1. A jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk
első alkalommal történő meghibásodása esetén a vállalkozás részéről
megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó
eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási
cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a
fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton
számlán,
nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül a
fogyasztó részére visszatéríteni.
3.2. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási
igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30 napig nem
kerül sor,- a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás
köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen
elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által
bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harminc napos
kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a
fogyasztó részére visszatéríteni.
3.3. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk
három alkalommal ( a háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik)
történő kijavítást követően ismét negyedszer is meghibásodik – a
fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. � (2) bekezdés b) pontja
alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását és a
Korm. rendelet 5. � új
(5) bekezdés 6 fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás
költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles
a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó
által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény
alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a 8
napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
3.4. Az 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez tartozó 1.
melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos
kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros
kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós
lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vízi
járműre nem vonatkoznak a 3.1.,3.2. és az 3.3 pontban leírtak.
Természetesen ezen termékek esetében is törekednie kell az Eladónak a 15
napon belüli hibakijavításra. Amennyiben a kijavítás, csere időtartalma
meghaladja a tizenöt napot,akkor az Eladó köteles a kijavítás vagy a
kicserélés várható időtartalmáról a Vásárlót tájékoztatni.
3.5. Amennyiben a termék javítható a vállalkozásnak
törekednie kell arra, hogy a javítást vagy a cserét legfeljebb 15 napon
belül elvégezze. Ha a javítási idő vagy a csere ideje a 15 napot
meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a
javítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás
történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen
hozzájárult vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más
módon is történhet.
3.6. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál
súlyosabb, vagy tömegközlegkedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével -az
üzemeltetés helyén kell megjavítani.Ha a kijavítás az üzemeltetés
helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat
gondoskodik.
3.7. A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben meghatározott
új tartós fogyasztási cikkek esetében érvényesíteni lehet a három
munkanapon belüli csereigényt.Ebben az esetben az eladó köteles a
fogyasztási cikket kicserélni,feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.
3.8. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új
alkatrész kerülhet beépítésre. 3.9. A vállalkozás jótállási
kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül,
- A termék hibbája nem tendeltetésszerű használat miatt
jelentkezett;
- A terméket szakszerűtlenül helyezték
üzembe/szerelték össze; - A termék hibáját túlfeszültség, hálózati
hiba, elemi kár okozta. - A termék hibája már a vásárláskor ismert volt
- A Vásárló által jelzett hiba nem észlelhető
Úgyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási
igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a
jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül
megilletik.
3.10. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással
kapcsolatos minőségi kifogását az illetékes nem, vagy nem megfelelően rendezte,
a Vásárló jogosult a megyei kereskedelmi és iparkamarák által
működtetett békéltető testület eljárását kezdeményezni.
3.11. A fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződésben semmis az a kikötés, amely e151/2003.(IX.22.) Korm rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Jótállási idő a 2020 december 31.ig vásárolt termékek
esetén
Hibás teljesítés esetén az Eladó a tartós fogyasztási
cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E határidő elmulasztása
jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó
részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás
vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
4. Hova fordulhat a fogyasztó a javítás iránti
igényével?
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása
szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, és
a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
5. Jótállási jegy
A jótállási jegy átadásának kötelezettsége minden
esetben a terméket értékesítő vállalkozást terheli. 2021 január1-től
papír alapon és online is át lehet adni a jótállási jegyet.
A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való
átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését
követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus
dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést
biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó
rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a
jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím
elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy
elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását
vagy üzembehelyezését követő napon köteles.
1. Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
(2021.január 1-től)
1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény,
villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely
kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-,
légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés,
porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép,
padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler,
szivattyú;
2. villamos energiával működtetett konyhai kisgépek 10
000 Ft eladási ár felett, így különösen mikrohullámú sütő,
kenyérsütő, kenyérpirító, kávéfőző, kávéfőzőgép, vízforraló,
konyhai robotgép, grillsütő, olajsütő, ostyasütő, fánksütő,
gofrisütő, szendvicssütő, elektromos palacsintasütő, elektromos
pizzasütő, elektromos rotyogtatófazék, elektromos serpenyő, elektromos
popcorn készítő, elektromos kontaktgrill, forgónyárs, mini tűzhely,
rizsfőző készülék, tésztafőző, tojásfőző, ételpároló,
légkeveréses főzőedény, gyümölcsaszaló;
3. gázkészülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen tűzhely, konvektor, gázkazán, gázbojler, gázgrill, gázzsámoly,
gázsütő, gázperzselő, gázlámpa;
4. motoros kerti gépek és nem motoros kertészeti
eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kapálógép,
fűnyíró, fűkasza, tologatós fűnyíró;
5. motoros kézi szerszámok 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen láncfűrész, fúrógép, ütvefúrógép, sarokköszörű,
körfűrész, gyalu;
6. legalább egyéves kihordási idejű gyógyászati
segédeszközök és készülékek, valamint napszemüvegek 10 000 Ft eladási
ár felett;
7. egészségmegőrző termékek és eszközök 10 000 Ft
eladási ár felett, így különösen elektromos masszírozó, mágneses
termék, fényterápiás eszköz;
8. közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad,
motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó,
lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
9. motoros vízi járművek 10 000 Ft eladási ár felett;
10. gyermekgondozási cikkek 10 000 Ft eladási ár felett,
így különösen pelenkázó-, illetve mosdató-állvány, babakocsi, magas-
és asztalra szerelhető etetőszék, biztonsági gyermekülés;
11. gyermekmegfigyelő berendezések 10 000 Ft eladási ár
felett, így különösen légzésfigyelő, szívhangfigyelő, bébiőrző;
12. gyermekhinták, csúszdák és hasonló tevékenységet
igénylő gyermekjátékok bel- és kültéri, otthoni használatra 10 000 Ft
eladási ár felett;
13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár
felett, így különösen lámpatest, fényforrás; 14. biztonsági riasztó-
és jelzőberendezések 10 000 Ft eladási ár felett;
15. elektronikus hírközlő végberendezések 10 000 Ft
eladási ár felett, így különösen telefon, mobiltelefon,
telefax-készülék, több funkciós készülék;
16. híradástechnikai készülékek 10 000 Ft eladási ár
felett, így különösen üzenetrögzítő,
kihangosító készülék; műholdvevő és AM Micro antenna
rendszerek és ezek részegységei, televízió, projektor, videomagnó,
rádió, autórádió, rádiós ébresztőóra, műholdas helymeghatározó,
lemezjátszó, szalagos és kazettás magnó, CD-felvevő és lejátszó,
DVD-felvevő és lejátszó, játékkonzol, Blu-ray lejátszó és -író,
asztali médialejátszó, egyéni hangrendszer, keverőasztal, erősítő,
hangszóró, hangfal, mikrofon és fülhallgató, head-set;
17. információtechnikai készülékek 10 000 Ft eladási
ár felett, így különösen asztali számítógép, laptop, note-book,
tablet, PDA, monitor, nyomtató, szkenner, fényképezőgép, film- és
hangfelvevő kamera, videokamera és camcorder, diktafon, fotónyomtató, film-
és diaszkenner, MP3 és MP4 lejátszó, hordozható médialejátszó, pendrive,
memóriakártya, akkumulátor-töltő, számológép, zsebszámológép;
18. irodatechnikai berendezések 10 000 Ft eladási ár
felett, így különösen iratmegsemmisítő, fénymásoló, laminálógép;
19. írásvetítők és filmtechnikai berendezések 10 000
Ft eladási ár felett, így különösen film- és írásvetítő,
filmnagyító, filmelőhívó- és filmfeldolgozó készülék;
20. optikai eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen távcső, látcső, mikroszkóp, teleszkóp;
21. hangszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
22. órák és ékszerek 10 000 Ft eladási ár felett;
23. bel- és kültéri bútorok, fekvőmatracok 10 000 Ft
eladási ár felett;
24. mérőműszerek, generátorok, tápegységek 10 000 Ft
eladási ár felett;
25. lőfegyverek 10 000 Ft eladási ár felett;
26. sporteszközök, vadászathoz és horgászathoz
kapcsolódó eszközök 10 000 Ft eladási ár felett;
27. villamos energiával működtetett szépségápolási
eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hajszárító,
hajformázó, testszőrnyíró gép, epillátor, villanyborotva;
28. nemes és félnemes szőrmésbőrből készült
szőrmeruházati termékek 50 000 Ft eladási ár felett;
29. az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó
termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár felett;
30. * nyílászárók 10 000 Ft eladási ár felett, így
különösen ablak, kül- és beltéri ajtó, garázsajtó;
31. * árnyékolástechnikai eszközök 10 000 Ft eladási
ár felett, így különösen kézi vagy motoros meghajtású redőny, reluxa,
napellenző, szalagfüggöny;
32. * kaputelefon, riasztóberendezés, kamerás
megfigyelőrendszer 10 000 Ft eladási ár felett; 33. * garázskapu és egyéb
kapu meghajtás, vezérlés 10 000 Ft eladási ár felett;
34. * zuhanykabin, kád, csaptelep 10 000 Ft eladási ár felett;
35. * napkollektor, napelemrendszerek 10 000 Ft eladási ár
felett;
36. * játék hoverboard, játék elektromos roller, játék drón 10 000 Ft
eladási ár felett; 37. * külön jogszabályban nyílt kategóriába sorolt
drónok 10 000 Ft eladási ár felett.
Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
A vásárló a megrendelést követően az alábbi
elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az
ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a
rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban.
Az ügyfélszolgálat telefonszáma: 1/8000-444
Az ügyfélszolgálat e-mail
címe: ugyfelszolgalat@mozaikkeramia.hu
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által
forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is
benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére. Amennyiben a webáruház
üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is
közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra
köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló
részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott
panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló
részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást
adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely
panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles
megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes
békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes
elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz
másolati példányát öt évig köteles megőrizni.
A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével
kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos
panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: 5000 Szolnok, Tószegi út 11
Telefonszám: 1/8000-444
Email cím: ugyfelszolgalat@mozaikkeramia.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C. Levelezési cím: 1530 Budapest,
Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a
lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel
foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz elbírálását követően
szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú
hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos
illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási
hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
Békéltető Testület
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk
úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön
lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető
Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó
kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele,
hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással
rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató
ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a
testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell
benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a
fogyasztó vitában áll;
ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani,
amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez
igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés
teljesítésének helyét;
a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a
tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát
megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett
eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem
kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a
testülettől.
végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a
fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek
bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a
vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat
együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi
eljárásban.
Békéltető Testületek elérhetőségei:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000
Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax
száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs,
Majorossy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma:
(72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354,
451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe:
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged,
Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62)
426-149
Név: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22)
510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021
Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025
Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: hbkik@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: hkik@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe:
5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail
cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800
Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György E-mail
cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár,
Anna utca 6. Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe:
4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200
Veszprém, Budapest u.3. Telefonszáma: 88/429-008,
Fax száma: 88/412-150
Név: dr. Vasvári Csaba elnök
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24. Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető
testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak
a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.
A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az
alábbi információkat kell feltüntetni:
az eljáró bíróságot;
a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli
állását;
az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek
és azok bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát
amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a
fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik,
hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül
rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a
bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat
anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési
kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell
rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással
kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti
Békéltető Testület látja el.
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Hatályba lépés dátuma: 2021.01.01.